HomeMotocykle

Elektryzujący Surron Ultra Bee

Elektryzujący Surron Ultra Bee

W 2018 roku Surron wypuszcza model Light Bee, lekki motorower elektryczny, który szybko zyskuje rzeszę zadowolonych użytkowników. Po motorowerze pojawia się pełnowartościowy crossowy motocykl elektryczny o nazwie Storm Bee, który w niczym nie przypomina swojego poprzednika. Bazując na ogromnym doświadczeniu, jakie firma Surron zdobyła przy produkcji powyższych modeli, wypuszcza na rynek nowy model.

Motocykl elektryczny Surron Ultra Bee

Lekkość, zwinność i świetne osiągi. Ultra Bee na pierwszy rzut oka wygląda trochę jak rower, ale zapewniam was, że to tylko pozory, bo jeździ i napędza się jak rasowy cross. Wygląd jest skorelowany z wagą, która wynosi zaledwie 85 kilogramów i to już z baterią, więc Ultra Bee nie ma prawa być „otyły”. Tę lekką konstrukcję napędza silnik generujący moc 12,5 kW i moment obrotowy na poziomie 440 Nm.

Elektronika i tryby jazdy

Moc silnika możemy dawkować za pośrednictwem trybów jazdy. Mamy do dyspozycji cztery tryby:
E — Ekonomiczny ograniczona moc, na tym trybie nie przekroczymy prędkości 50 km/h
D — Daily tryb średni, maksymalna prędkość to 75 km/h
S — Sport pełna moc, prędkość maksymalna 90 km/h
i tryb biegu wstecznego. Tak! Możemy cofać.

Ultra Bee podobnie jak Storm Bee, posiada system kontroli trakcji i system rekuperacji energii, który zwiększa zasięg motocykla.

Zasilanie

Bateria w Ultra Bee jest aż 2 razy większa niż w poprzednich modelach. Jest to akumulator litowo — jonowy 74 V 55 Ah, o łącznej pojemności 4 kWh i masie 20,5 kg. Producent deklaruje, że nowego Surrona naładujemy w czasie nieprzekraczającym 4,5 godziny. I faktycznie tak jest, czas potrzebny do pełnego naładowania wynosi od 4 do 4,5 godziny. Baterie w Ultra Bee można wyjmować, dzięki czemu mając drugą, możemy dalej cieszyć się jazdą. Nowy model posiada bardzo proste rozwiązanie, którego zabrakło w poprzednich modelach, a mianowicie schowka na ładowarkę. W Ultra Bee mamy pod siedzeniem możliwość spakowania ładowarki, dzięki czemu mając dostęp do gniazdka 220v możemy motocykl doładować gdzieś po trasie.

Zasięgi

A jak daleko zajedziemy tym elektrykiem? Ultra Bee reklamuje się, że ma zasięg 140 kilometrów przy prędkości do 50 km/h niestety nie sprawdziłem tego, często przekraczałem tę wartość. Za to mogę wam zdradzić, jaki faktycznie ma zasięg, podczas jazdy terenowej. Jazda mieszana 10% tryb Ekonomiczny, 60% tryb Daily i 30% tryb Sport, nawierzchnia 90% off i 10% asfaltu przy takich warunkach Surron może przejechać między 90-100 kilometrów. Więc bardzo możliwe jest, że przy założeniu, że będziemy jeździć na trybie Ekonomicznym, Ultra Bee osiągnie dystans 140 kilometrów. Jednak zapewniam Was, że będzie mniej ekscytująco niż na pozostałych trybach.

Zawieszenie

Ultra Bee ma w pełni regulowane zawieszenie, zarówno przednie, jak i z tylne i skok zawieszenia wynosi 240 mm. Wysokość siedziska jest na poziomie 910 mm, prześwit ma 318 mm, a pod silnikiem umieszczono solidną płytę. Ultra Bee stoi na 19-calowych kołach, na kostkowych oponach, o rozmiarze przód to 80/100-19 i tył 90/90-19.

Z homologacją czy bez?

Ultra Bee występuje w dwóch wersjach Ultra Bee T i X pierwsza przystosowana jest do warunków drogowych i posiada wszystko, co potrzebne, aby go zarejestrować, natomiast wersja X jest wersją terenową bez możliwości rejestracji.

Ile zapłacimy za Surrona Ultra Bee?

Ultra Bee X kosztuje 32450 zł, a wersja homologowana T kosztuje 33950 zł.
Przy zakupie możemy się starać o dopłatę środowiskową, która obecnie wynosi 5000 zł.

Jakie uprawnienia powinieneś mieć, żeby jeździć Ultra Bee?

To na pewno ucieszy sporo osób, które nie mają prawa jazdy kategorii B, bo Ultra Bee traktowany jest jak motocykl o pojemności do 125 ccm, więc możemy nim jeździć na kategorii B, pod warunkiem że mamy ją od 3 lat, lub na kategorii A1 i wyższych.

Podsumowanie

Surron Ultra Bee, mimo iż bardziej przypomina motorower, niż rasowy motocykl, a mimo to drzemie w nim duży potencjał. Dzięki niskiej wadze, stosunkowo wysokiej mocy i zawieszeniu perfekcyjnie pokonuje wszelkiego rodzaju przeprawy terenowe. Ważę około 90 kilogramów, z którymi Ultra Bee świetnie dawał sobie radę i napędzał się błyskawicznie.

Ultra Bee to ciekawa opcja do codziennego terenowego latania wokół komina. Niestety z racji zasięgu na dłuższe wyprawy się nie nadaje. Oczywiście możemy zabrać ładowarkę i się gdzieś doładowywać, ale to raczej można traktować jako opcję awaryjnego powrotu do domu. Dużą zaletą Surrona jest to, że jest ultra cichy, więc w wielu miejscach można pojawić się niepostrzeżenie, i równie szybko cichaczem zniknąć.

Zobacz film

Zobacz też — Odcinki pustynne. Jak się przygotować, żeby przetrwać.

Jeżeli artykuł ci się podobał, możesz postawić mi kawę 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Komentarze

WORDPRESS: 0