W podstawowej wersji Honda XL750 Transalp przychodzi w niezwykle skromnym zestawieniu. Nie ma handbarów, płyty pod silnikiem, gniazda zapalniczki, stelaży. Właściciele nowego Transalpa muszą więc pomyśleć o zakupie odpowiednich akcesoriów. To, jakie akcesoria powinny zostać zamontowane zależy od tego, czy nowy Transalp będzie jeździł po asfalcie, czy będzie zabierany w teren. Honda przygotowała swoje propozycje akcesoriów, ale jak przystało na akcesoria OEM, ich cena mocno podnosi cenę samego motocykla.
Ceny akcesoriów OEM.
Załóżmy, że wybieramy hondowskie propozycje. Przygotujemy motocykl do wyprawy. Będzie gotowy do jazdy w terenie i na długie przeloty autostradą. Wybieramy:
- stelaż centralny i kufer;
- boczne stelaże i kufry;
- gniazdo zapalniczki;
- płytę pod silnik;
- gmole dolne i gmole górne;
- osłonę chłodnicy;
- handbary;
- dodatkowe deflektory dla poprawy ochrony przed wiatrem;
- quikshifter.
Takie zestawienie wydaje się dość sensowne. Według cennika Hondy na czerwiec 2023 zakup takiego zestawu wyniesie niecałe 22 tysiące złotych. Prawie połowa bazowej ceny motocykla. Cena tak przygotowanego motocykla do wyprawy wzrośnie do prawie 71 tysięcy złotych. Pewnie wybór pakietów trochę zmniejszyłby wydatek, ale i tak można przygotować motocykl XL750 Transalp taniej wybierając rozwiązania sprawdzonych producentów akcesoriów motocyklowych. SW-MOTECH jako pierwszy uzupełnił ofertę o akcesoria do Hondy XL750 Transalp.
Akcesoria SW-MOTECH do XL750 Transalp 2023.
Niemiecki producent ma ogromne doświadczenie w produkcji systemów bagażowych, płyt pod silnik i gmoli. Wyprzedził wszystkich innych producentów i wprowadził gamę akcesoriów do tego motocykla jako pierwszy na rynku. Właściciele już mają alternatywę dla oryginalnych akcesoriów. Sprawdźmy, co przygotował SW-MOTECH do nowego Transalpa:
Kufry aluminiowe XL750 Transalp 2023
Niemcy przygotowali cały set bagażowy dla tego motocykla. Sprawdzone kufry TRAX ADV — boczne symetryczne 45-litrowe lub 37-litrowe oraz centralny 38-litrowy. Kufry wykonano z aluminium, a stelaże boczne są przystosowane do szybkiego demontażu. Producent nie zapomniał o torbach wewnętrznych i systemie antykradzieżowym. Zestaw dostępny z wersji srebrnej oraz czarnej. Cały zestaw jest tańszy od propozycji Hondy, a mamy do czynienia z kuframi większymi kuframi wykonanymi z aluminium, a nie z tworzywa jak te hondowskie.
Bagaż miękki SW-MOTECH SysBAG WP
Dla zwolenników offroadowego miękkiego bagażu Sw-motech przygotował wodoodporne i trwałe sakwy SysBAG WP o różnej pojemności: 17-23 litrów lub 27-40 litrów. Mniejsze sakwy można z pomocą różnych adapterów zamontować na stelażach SLC oraz PRO side, a te większe tylko na stelażach PRO side. Takie rozwiązania są oczywiście znacznie tańsze od zestawu kufrów aluminiowych. W ofercie niemieckiego producenta możecie natknąć się jeszcze na podstawową asfaltową wersję tych sakw o tej samej nazwie SYSBAG, ale bez określenia WP, które pasują do Hondy XL750.
Płyta pod silnik SW-MOTECH do Hondy XL750
Zaprojektowana przez Japończyków miska olejowa nowego trampka wymaga ochrony. Nie wiem, jaki cel przyświecał konstruktorom przy wybraniu takiego kształtu, ale jeżeli ktoś nawet na chwilę ma zamiar zjechać z asfaltu to musi zadbać o ten element silnika. Warto zauważyć, że montaż takiej płyty zmniejszy prześwit 210 mm podawany przez Hondę. Patrząc na konstrukcję uchwytu montującego osłonę, dochodzę do wniosku, że prześwit może spaść poniżej 20 cm. W przypadku oryginalnej płyty Hondy może być podobnie. SW-Motech przygotował solidną płytę z aluminium o grubości 4 mm. Płyta pod silnik występuje w wersji czarnej lub srebrnej. Według mnie akcesorium niezbędne i najważniejsze w tym modelu.
Gmole/crashbary górne do Hondy XL750 Transalp 2023
Płyta pod silnik dobrze zabezpiecza dolną część motocykla. Plastiki i chłodnica może być chroniona przez górne gmole. Crashbary SW-Motecha do Hondy XL750 Transalp mają dwa punkty montażowe. Do ramy motocykla oraz do kitu zamontowanego pod lampą. Nie jestem przekonany do rury poprowadzonej blisko chłodnicy, ale ufam, że projektanci Sw-motecha wzięli to pod uwagę.
Oferta akcesoriów do nowego Transalpa będzie szersza.
Sw-motech ma jeszcze podwyższenia i przesunięcia kierownicy, poszerzenie dźwigni hamulca, akcesoryjne podnóżki. Elementów jest sporo, więc po szczegóły oczywiście odsyłam na stronę producenta. Już kolejni gracze na rynku jak GIVI, Hepco&Becker, Shad, Kappa uzupełnili swoją ofertę o akcesoria do tego motocykla. Warto więc sprawdzić alternatywy.
Jeżeli doceniasz to, co robimy, to:
zdjęcia źródło: sw-motech.com
Komentarze