HomeAkcesoria

Interkom Cardo Custom – najlepsza opcja czy mydlenie uszu?

Interkom Cardo Custom – najlepsza opcja czy mydlenie uszu?

Mogę kupić nowy model KTM890ADV przygotowany do trybu RALLY, z kontrolą trakcji i quickshifterem. Nie skorzystam jednak z tych funkcji bez opłaty za odblokowanie tych opcji. Kamizelka z airbagiem firmy Inemotion ma dostępny algorytm do jazdy adventure po drogach nieutwardzonych, ale mogę skorzystać z tego po wykupieniu płatnej subskrypcji. Lokalizatory satelitarne GPS wymagają zdecydowania się na jeden z oferowanych planów. Przykładów jest więcej. Subskrypcje nie dotyczą tylko znanych platform streamingowych. Abonamenty na stałe wpisują się w motocyklowy świat. Firma Cardo, która jest liderem na rynku interkomów motocyklowych, podłapała ogólny światowy trend opierania się na płatnych subskrypcjach i do oferty wprowadziła interkom Cardo Custom.

Interkom Cardo Custom Vs Cardo Edge

Rozważania nad sensem tego rozwiązania chcę zacząć od możliwości, jakie daje najbardziej zaawansowany technologicznie model interkomu motocyklowego z oferty Cardo. Model EDGE oparty jest na sieci radiowej MESH drugiej generacji, która zapewnia stabilne połączenie między urządzeniami – może być ich nawet 15. W interkomie jest również :

  • moduł Bluetooth 5.2 dalekiego zasięgu
  • głośniki renomowanej marki JBL
  • szybkie magnetyczne zapięcie AirMount
  • komendy głosowe
  • szybkie wybieranie numerów
  • proste automatyczne aktualizacje przez aplikację
  • dzielenie się muzyka
  • tryb uniwersalnego interkomu

Jest wszystko, czego obecnie oczekuję od interkomu, ale niekoniecznie w danej chwili potrzebuję. Cena rynkowa to 1949 złotych za jedną jednostkę, kupując zestaw podwójny trochę udaje się zaoszczędzić.

Decydując się na Cardo Edge z wielu funkcji pewnie nie uda mi się skorzystać. Mogę wybrać inne jednostki z oferty Cardo – ograniczając liczbę użytkowników, zasięg, jakość dźwięku, cechy, funkcje i finalnie cenę. Z czasem moja motocyklowa sytuacja może ulec zmianie i będę potrzebował usprawnić moje urządzenie. Pozostanie mi jedynie zakup nowego interkomu. Mogę ewentualnie zdecydować się na Cardo Custom, który oferuje zupełnie nowe podejście do interkomu motocyklowego. Urządzenie kosztuje rynkowo 1329 złotych. Jest tańsze o 620 złotych od flagowego modelu EDGE. Cardo Custom ma pewne standardowe funkcje, z których możemy skorzystać bez żadnych dodatkowych opłat:

  • interkom Mesh II generacji
  • możliwość podłączenie jednego urządzenie bluetooth (telefon lub GPS)
  • system zapięcia mechaniczny znany z modelu Cardo Neo
  • głośniki HD 40mm
  • wbudowane radio FM
  • automatyczna głośność w zależności od szumów
  • wodoodporność IP67

Podstawowe funkcje i cechy nie imponują. Powodują jednak, że można wykorzystać Cardo Custom głównie jako interkom MESH oraz zestaw do prowadzenia rozmów telefonicznych, słuchania muzyki z telefonu w jakości HD. Daleko mu cechami i funkcjami do modelu EDGE, bliżej do modelu NEO.

Trzy plany subskrypcji Cardo Custom:

Co w sytuacji, gdy wakacyjny wyjazd odbędziemy ze znajomymi, którzy są wyposażeni w interkomy bluetoothowe? Gdy chcemy połączyć dwa urządzenia bluetooth telefon i GPS? Gdy znajomi korzystają z interkomów innych producentów? Nie trzeba kupować nowego urządzenia. Można zdecydować się na jeden z planów subskrypcji, który możemy wykupić na miesiąc lub na rok. Otwierają się nowe możliwości Cardo Custom

Srebrny plan

  • Dzielenie się muzyką.
  • 3 profile audio
  • Szybkie wybieranie numerów

cena za miesiąc: $2.99 
cena za rok: $19.99

Złoty plan

  • Tryb uniwersalny interkom.
  • Funkcja interkomu Bluetooth
  • 2 kanał Bluetooth
  • Dzielenie się muzyką
  • 3 profile audio
  • Szybkie wybieranie numerów

cena za miesiąc: $4.99 
cena za rok: $29.99

Platynowy plan

  • Komendy głosowe
  • Eco Mode
  • Tryb uniwersalny interkom
  • Funkcja interkomu Bluetooth
  • 2 kanał Bluetooth
  • Dzielenie się muzyką
  • 3 profile audio
  • Szybkie wybieranie numerów

cena za miesiąc: $6.99 
cena za rok: $39.99

Czy ktoś to kupi?

Jak w Polsce pomysł na subskrypcje przyjmą użytkownicy interkomów motocyklowych? Cardo Custom z dwuletnią subskrypcją planu Platinium to koszt około 1660 złotych. Jest to opcja niewiele tańsza od Cardo NEO – 1759 złotych – a ten model ma już zbliżone funkcje do Cardo Custom z rocznym planem platinium, a dodatkowym plusem NEO jest to, że ma głośniki JBL. Trzeba dokładnie przeliczyć i przewiedzieć w jaki sposób i jak długo interkom będzie wykorzystywany, by dojść do wniosku, że to się opłaca.

Jeżeli ktoś dojdzie do wniosku, że mu się to opłaca, to będzie to oszczędność oscylująca maksymalnie w granicach 600 złotych. Cardo Custom nigdy nie będzie oferował tyle, co najwyższy model EDGE. Wygodniej chyba jest zwyczajnie kupić urządzenie z konkretnymi funkcjami, nie zastanawiając się nad tym, jaki plan subskrypcji będzie odpowiedni. Propozycja Cardo jest interesująca. Ale by pomysł został dobrze przyjęty w polskim środowisku motocyklowym, to oszczędności z wyboru takiego rozwiązania muszą być znacznie większe. Mam przeczucie, że standardowe modele Cardo będą dalej w głównej mierze wybierane.

Jeżeli doceniasz co robimy, to:

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Komentarze

WORDPRESS: 0